Teamviewer

Als je problemen hebt met de werking van het digitaal loket voor omgevingsvergunningen of het digitaal loket voor bouwaanvragen, kan de helpdesk je beter begeleiden wanneer ze kan meekijken op je scherm. Dat kan door het programma 'teamviewer' te installeren op je pc. Wanneer je dat gedaan hebt, stuur je een mailtje of bel je naar de helpdesk met de vraag ondersteuning te krijgen in het loket met behulp van teamviewer.

Wat moet je doen om teamviewer te installeren op je pc?

Open het bestand dat je hier vindt.

Er opent een pagina die aan het laden is. Onderaan in de gele balk klik je op 'uitvoeren'. Op die manier wordt het programma geïnstalleerd op je pc.


 

Je vindt teamviewer terug op je pc a.d.h.v. het volgende icoontje:

Wanneer je teamviewer opent, zie je je ID en wachtwoord ingevuld staan. Het is de ID die je aan de helpdesk moet doorgeven wanneer ze je scherm willen overnemen om je te begeleiden.

 

Disclaimer

  • De omgevingsvergunning (OV)-helpdesk is niet aansprakelijk voor de ge├»nstalleerde software op de computer van de gebruiker.
  • Databescherming (o.a. back-up) valt onder de volledige verantwoordelijkheid van de gebruiker.
  • De OV-helpdesk is niet aansprakelijk voor fouten waarvoor zij niet verantwoordelijk zijn, ook al treden ze op op het moment van de interventie.
  • De OV-helpdesk kan de pc van de gebruiker niet bereiken zonder zijn/haar expliciete toestemming. Door het meedelen van de private toegangssleutel geeft de gebruiker impliciet toestemming om zijn/haar pc op afstand te laten overnemen.
  • De OV-helpdesk zal zelf geen programma's installeren.
  • De gebruiker ziet altijd welke handelingen de OV-helpdesk uitvoert op zijn/haar pc.
  • De gebruiker heeft steeds de mogelijkheid om de remote sessie te onderbreken als hij/zij dat wenst.